DOPRAVNÝ ÚRAD

    Podávanie sťažností

    Prijímanie,  evidencia,  prešetrovanie  a  vybavenie sťažností sa riadi zákonom NR SR č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len „ zákon o sťažnostiach“).

    Čo je to sťažnosť a čo sa za sťažnosť nepovažuje sa uvádza v § 3 a §4 zákona o sťažnostiach.

    Vybavovanie a vybavenie (v zmysle zákona o sťažnostiach) v rámci Dopravného úradu zabezpečuje referát vnútornej kontroly v spolupráci s oddelením právnym a v súčinnosti s príslušnými odbornými útvarmi.

    Sťažnosť možno podať:

    • v listinnej podobe  t.j. sťažnosť podaná cez podateľňu osobne alebo poštou,
    • v elektronickej podobe t.j. sťažnosť je doručená do priečinku sťažnosti@nsat.sk alebo do elektronickej schránky Dopravného úradu, ktorú má úrad zriadenú na ústrednom portáli verejnej správy.

    Sťažnosť podaná e-mailom musí byť podpísaná zaručeným elektronickým podpisom, inak je podávateľ sťažnosti povinný do piatich pracovných dní od podania,  sťažnosť potvrdiť vlastnoručným podpisom.

    V prípade, že sa sťažovateľ dostaví na Dopravný úrad podať sťažnosť osobne, musí ju mať vyhotovenú v listinnej podobe. Ak ju nemá vyhotovenú v listinnej podobe, tak sa mu umožní, aby si ju vyhotovil sám.

    Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podá sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť písomné splnomocnenie s osvedčeným podpisom zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a úkonoch súvisiacich s vybavovaním. V prípade, že splnomocnenie nepriloží sťažnosť sa odkladá.

    Sťažnosť musí obsahovať:

    a)     fyzická osoba – meno, priezvisko, adresu pobytu sťažovateľa,

    b)     právnická osoba – názov a sídlo právnickej osoby, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.

    c)     sťažnosť v listinnej podobe musí obsahovať vlastnoručný podpis sťažovateľa,

    d)     ak je možné sťažovateľovi doručiť písomnosti podľa tohto zákona v elektronickej podobe, sťažnosť môže obsahovať aj adresu sťažovateľa na takéto doručenie.

    Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná a musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.

     

    Podávanie petícií

    Ako petície eviduje a vybavuje Dopravný úrad podania označené slovom „petícia“ak obsahujú predmet verejného alebo iného spoločného záujmu. Podrobnosti o postupe pri zostavovaní, podávaní, prijímaní, evidovaní a kontrole vybavovania petícií upravuje zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov( ďalej len „ zákon o petičnom práve“).

    V rámci Dopravného úradu petície vybavuje referát vnútornej kontroly v súčinnosti s príslušnými odbornými útvarmi, pričom  postupuje podľa zákona o petičnom práve a podľa vnútornej smernice č.54/2014 vybavovanie sťažností a petícií.

    Petíciu možno podať

    • písomne na adresu Dopravný úrad,  M. R. Štefánika , 823 05 Bratislava,
    • osobne doručiť do podateľne Dopravného úradu v čase úradných hodín,
    • elektronicky do e-mailovej schránky peticie@nsat.sk,
    • elektronicky do elektronickej schránky Dopravného úradu, ktoré je vytvorená na ústrednom portáli verejnej správy.

    Na prijímanie, evidovanie, vybavovanie a kontrolu vybavovania petícií sa primerane použijú ustanovenia zákona č. 9/2010 o sťažnostiach v znení zákona 289/2012 Z.z.

    Výsledok vybavenia petície Dopravný úrad zverejní na tomto webovom sídle  a na centrálnej elektronickej úradnej tabuli.

    Dátum prijatiaPodávateľ petícieVýsledok prešetrenia petície

     

     

     

    © Dopravný úrad / Transport Authority | Mapa stránok | RSS W3C Validation

    Dodávateľ portálového riešenia